Opiskelijan opas
Humakin laatutyössä sovelletaan jatkuvan kehittämisen kehää, jossa vaiheet Suunnittele – Toteuta – Arvioi – Kehitä seuraavat toisiaan.
Opiskelijan opas - Opinnot - Opiskelijapalaute ja laatu - Laatutyö
Humakin laatutyössä sovelletaan jatkuvan kehittämisen kehää, jossa vaiheet Suunnittele – Toteuta – Arvioi – Kehitä seuraavat toisiaan. Seuraava kuva esittää opiskelun laadunhallintaa – toimintatapoja, joiden avulla Humak seuraa, ylläpitää ja kehittää toimintansa laatua – opiskelijan näkökulmasta.
Ammattikorkeakoulun rehtori vastaa koko ammattikorkeakoulun toiminnan laadusta ja sen kehittämisestä. Rehtorin tukena laatutyössä toimii hallintopäällikkö, jonka tehtävänä on koko organisaation laadunhallinnan suunnittelu ja organisointi sekä laatutyöosaamisen kehittäminen. Laatutoiminnan strateginen johtaminen tapahtuu johtoryhmässä. Johtoryhmän jäsenet, yksiköiden johtajat, vastaavat laatutyöstä omissa yksiköissään.
Humakissa laatu- ja toiminnanohjaustyötä koordinoi laatu- ja toiminnanohjausryhmä (LTR), jonka tehtävänä on:
koordinoida Humakin laatutyötä ja toiminnanohjausta
kehittää laatu-, palaute- ja arviointijärjestelmää sekä toiminnanohjausta
laatia laatutyöhön ja toiminnanohjaukseen liittyviä ohjeistuksia
tukea ammattikorkeakoulun johtamista ja strategiatyötä laatutyön sekä toiminnanohjauksen näkökulmasta
LTR-ryhmässä on myös opiskelijaedustus.
Humak on saanut Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (KARVI) toteuttamassa auditoinnissa laatuleiman, joka on voimassa kuusi vuotta 18.6.2018 alkaen. Laatuleima osoittaa, että Humakin laatujärjestelmä täyttää korkeakoulujen laadunhallinnan kansalliset kriteerit ja vastaa eurooppalaisia periaatteita ja suosituksia. Tutustu Humakin vuoden 2018 auditointijulkaisuun.
Seuraavan kerran Humak auditoidaan huhtikuussa 2024.
Sivusta vastaa: Johanna Henriksson,
Viimeksi päivitetty: 15 kesäkuun, 2023